Parnia

حفظ سلامت لباس

حفظ سلامت لباس

نگهداری از کت و شلوار

پنجشنبه, ۱۱ دی ۱۳۹۹، ۰۵:۲۸ ب.ظ

کت و شلوار ها به دلیل کیفیت و قیمت خود نیاز دارند که مراقبت ویژه ای از آنها شود و شستشوی کت و شلوار به درستی انجام شود.
مراقبت درست از کت و شلوار و نکات نگهداری کت و شلوار از چیزهایی است که باید برای افزایش طول عمر آن و خراب نشدن آن بدانید.

کت و شلوار

کت و شلوار مانند سایر لباس ها نیست که بتوان آن را هر روز پوشیدباید به کت و شلوارتان استراحت بدهید زیرا الیاف آن حساس هستند و با استفاده زیاد به زودی آسیب می بیننداگر نیاز دارید که هر روز از کت و شلوار استفاده نمایید بهتر است که دو دست کت و شلوار تهیه کنید
تا با عوض کردن آنها نیاز کمتری به شستشو داشته باشنداگر بودجه محدودی دارید توصیه می شود که یک شلوار مناسب با کت تهیه کنید زیرا شلوار زودتر از کت خراب میشود.

 

نکات نگهداری از کت و شلوار

برس کشیدن کت وشلوار

یکی از نکات اولیه ی مراقبت از کت و شلوار این است که پس از هربار استفاده، آن را برس بکشید. پارچه ی کت و شلوار با گذر زمان، دراثر نفوذ آلودگی کیفیت خود را از دست می دهد. اما یک برس مناسب به شما کمک می کند که این روند را به تأخیر بیندازید. برس کت و شلوار، همانند برس مو دارای یک دسته ی چوبی یا پلاستیکی و رشته های مصنوعی یا طبیعی از جنس موی حیوانات است. طبیعتاً رشته های طبیعی به علت نرم بودن، انتخاب بهتری هستند و به کت و شلوار شما آسیب نمی رسانند؛ اما خب گران ترند. روند این کار همانند شیو کردن ریش است. از شانه ها شروع کنید و به سمت پایین حرکت کنید و هرگز در جهت عمود بر الیاف برس نکشید. می توانید جهت آراستگی بیشتر از پرزگیر هم استفاده کنید.

استفاده از چوب لباسی مناسب

چوب لباسی مناسب به حفظ شکل کت وشلوار کمک می کند، طول عمر آن را افزایش می دهد و به ازبین رفتن چروک های ریز ایجاد شده در اثر پوشیدن کمک می کند. کت و شلوار نسبت به بقیه لباس ها وزن بیشتری دارد. به همین دلیل از چوب لباسی های پلاستیکی یا سیمی ارزان قیمت استفاده نکنید. بهتر است از چوب لباسی های عریض و چوبی استفاده کنید. اگر هرروز با کت وشلوار به محل کارتان می روید و آن را در می آورید، بهتر است یک چوب لباسی هم در آنجا داشته باشید تا مجبور نشوید کت وشلوارتان را به روی صندلی بیندازید.

نگهداری کت و شلوار

استفاده از کاورهای مناسب

کت وشلوارها معمولاً در کاورهای پلاستیکی به فروش می رسند. اما جهت مراقبت از کت وشلوار باید آن را با یک کاور مناسب عوض کنید که قابلیت جریان هوا داشته باشد و به عبارتی کت وشلوار شما نفس بکشد. کاور همچنین از ایجاد چروک جلوگیری می کند. پس از هربار استفاده، بگذارید که کت وشلوار به مدت یک روز درمعرض هوای آزاد باشد و سپس آن را در کاور مخصوص قرار دهید و در کمد آویزان کند. مطمئن شوید که کمد به اندازه ی کافی فضا دارد و کت و شلوار شما تحت فشار لباس های دیگر نیست.

خالی کردن جیب ها

قرار دادن اجسام زیاد یا سنگین در جیب کت باعث میشود پارچه آن از حالت اولیه خارج شود و فرم خود را از دست بدهدمراقب جسمهای تیز مانند سوئیچ و … باشیدهنگامی که میخواهید کت و شلوارتان را آویزان کنید حتما جیب های آن را خالی کنید.

مراقبت برای انبار کردن

کت و شلوار را پیش از قرار دادن طولانی مدت در کمد و انبار کردن حتما تمیز کنیدکت و شلوار را اگر کثیفی زیادی دارد به خشکشویی بسپارید و یا اگر به صورت جزئی کثیف شده است؛ آن را به خوبی شستشو ولکه گیری کنید و سپس آن را انبار کنیداگر شستشوی کت و شلوار را انجام ندهید و به صورت کثیف داخل کاور و کمد بگذارید پس از چند ماه با یک کت و شلوار چند برابر کثیف تر، با بویی بسیار بد مواجه خواهید شد که در مواردی حتی بو و لکه آن برای همیشه ماندگار میشود و مجبور خواهید شد آن را دور بریزید.

نگهداری کت و شلوار

نظافت و نگهداری

  • شستشو
  • سعی کنید تا حد امکان کت وشلوار خود را کمتر خشکشویی کنید. برخی عادت دارند کت وشلوار خود را یک یا دوبار درسال به دست خشکشویی ها بسپارند. اما بهتر است جهت مراقبت از کت وشلوار، با توجه به جنس پارچه این کار را انجام ندهید. پارچه های با درجه الیاف پشم بالا (بیشتر از ۱۵۰ میکرون پشم)، غنی تر و نرم تر و در عین حال، ظریف تر و حساس تر هستند. این گونه اجناس را تا حد امکان کمتر خشکشویی کنید. پس از استفاده های طولانی مدت، کت و شلوار را درمعرض هوای آزاد قرار دهید و با دستمال مرطوب لکه ها را پاک کنید.
  • استفاده از بخارشو به جای اتو:
  • یک بخارشوی خوب ارزان نیست، اما ارزش خرید دارد. بخارشویی کت وشلوار یک راه مناسب برای از بین بردن چروک و بوی بد است و به الیاف پارچه هم آسیب نمی رساند. از اتوکشی های مکرر خودداری کنید، زیرا حرارت ممکن است آسیب رسان باشد. همچنین بهتر است از بخارشویی کردن ناحیه ی سینه جلوگیری کنید. چون ممکن است شکل برش را خراب کند.

آویزان کردن: همواره کت وشلوار خود را آویزان کنید. همانطور که پیش تر گفتیم، هرگز از چوب لباسی های فلزی بی دوام استفاده نکنید و فضای کمد را بگونه ای آماده کنید که تحت فشار سایر لباس ها قرار نگیرد.

نگهداری کت و شلوار

  • farshad hk

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی